Πρόκειται για τον «ναό» του Ολυμπιακού, εντός του οποίου οι πιστοί ακόλουθοι της ομάδας (και όχι μόνο) έχουν βιώσει χαρές, λύπες κι απίστευτη συγκίνηση.
Στο «Γεώργιος Καραϊσκάκης» οι φίλαθλοι έχουν απολαύσει γκολ σπάνιας ομορφιάς, έχουν νιώσει τον παλμό αγώνων που «ράγισαν» καρδιές, ενώ έχουν πανηγυρίσει με την ψυχή τους σε λαμπερές φιέστες.
Στο συγκεκριμένο γήπεδο, όμως, καταγράφηκε ένα απ’ τα πιο δραματικά περιστατικά στην ιστορία του εγχώριου αθλητισμού, η τραγωδία της Θύρας 7, η οποία στοίχισε τη ζωή 21 ανθρώπων…
Το Sport-Retro.gr γυρίζει τον χρόνο στο 1956, όταν ανακοινώθηκε μία σειρά από έργα που θα πραγματοποιούνταν στο φαληρικό στάδιο, προκειμένου να αυξηθεί η χωρητικότητά του και να ενισχυθεί η ασφάλεια των θεατών.
***
Εν έτει 1896, η Αθήνα λαμβάνει την τιμή να διοργανώσει τους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες, γεγονός που οδηγεί στην ανέγερση του Ποδηλατοδρομίου σε μία έκταση της εταιρείας σιδηροδρόμων στο Φάληρο.
Τα χρόνια περνούν και εντός αυτού λαμβάνουν χώρα σπουδαία αθλητικά γεγονότα.
Ακριβώς 19 ημέρες μετά την ίδρυσή του, ήτοι στις 29 Μαρτίου 1925, ο Ολυμπιακός δίνει το παρθενικό ματς του στο Ποδηλατοδρόμιο κόντρα στον Φαληρικό Σύνδεσμο. Δυστυχώς, δεν διασώζεται ούτε το αποτέλεσμα ούτε οι σκόρερ.
Τα αφιερώματα του Sport-Retro.gr στον Ολυμπιακό
Καθώς περνάει ο καιρός, οι «ερυθρόλευκοι» υφαίνουν τον μύθο γύρω απ’ το όνομά τους στο Ποδηλατοδρόμιο, ώσπου η δικτατορία του Μεταξά το 1939 αποφασίζει τη μετονομασία του σε «Γεώργιος Καραϊσκάκης», προκειμένου να τιμηθεί η μνήμη του ήρωα της Επανάστασης που «έσβησε», ενώ πολεμούσε στην περιοχή του Φαλήρου.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, ο πειραϊκός σύλλογος φιλοξενείται στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, ώστε να πραγματοποιηθούν εργασίες εκσυγχρονισμού της φυσικής έδρας του. Λίγα χρόνια αργότερα, όμως, θα αρχίσουν νέα έργα.
Στις 21 Οκτωβρίου 1956, ο Ολυμπιακός ως τυπικά γηπεδούχος νίκησε 3-0 τον Εθνικό στο «Γεώργιος Καραϊσκάκης», στο πλαίσιο της 8ης αγωνιστικής του πρωταθλήματος Πειραιώς.
Το σκορ της αναμέτρησης άνοιξε ο Θανάσης Μπέμπης στο 4’, λίγα λεπτά αργότερα ο Ηλίας Υφαντής διπλασίασε τα γκολ των «ερυθρολεύκων», ενώ ο Γιώργος Δαρίβας «υπέγραψε» το τελικό 3-0 στο 20’.
Η νίκη του Ολυμπιακού, ωστόσο, επισκιάστηκε απ’ την αναστάτωση που προκάλεσε η λαθραία είσοδος 10.000 φιλάθλων στο στάδιο, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να μείνουν εκτός αυτού πολλοί θεατές που είχαν προμηθευτεί εισιτήριο.
Ο Βασίλης Σιώκος φέρνει τον Ολυμπιακό των 70s’ στο Sport-Retro.gr
Εκείνη την περίοδο, οι μάντρες που υπήρχαν παραπλεύρως του «Καραϊσκάκης» δεν ήταν ιδιαίτερα ψηλές, επομένως εύκολα κάποιος μπορούσε να σκαρφαλώσει και να εισέλθει σε αυτό.
Η υποδομή του σταδίου απασχόλησε αρκετά την Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων και την ΕΠΣ Πειραιώς, από τις οποίες μερικές ημέρες μετά ανακοινώθηκε μία σειρά από μέτρα που καλό θα ήταν να εφαρμοστούν, για να αποτραπεί στο μέλλον αντίστοιχο φαινόμενο.
Επιπλέον, προτάθηκε να προεκταθεί μία απ’ τις κερκίδες του γηπέδου κατά περίπου 5.000 θέσεις, έτσι ώστε να φιλοξενούνται περισσότεροι φίλαθλοι και κατ’ επέκταση να ενισχύονται οικονομικά οι ομάδες που το χρησιμοποιούν ως έδρα.
Η Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων έκρινε, κυρίως, ότι έπρεπε να γίνουν ψηλότεροι οι τοίχοι που υπήρχαν στις τρεις από τις τέσσερις πλευρές του σταδίου.
Για την ακρίβεια, η προέκταση του τοίχου θα ήταν 1 μέτρο και 70 εκατοστά, ενώ θα χτιζόταν πάνω από τα κιγκλιδώματα της ήδη υπάρχουσας μάντρας.
Ο νέος τοίχος δεν θα είχε καμία προεξοχή, προκειμένου να αποτραπεί η δυνατότητα αναρρίχησης σε αυτόν. Ακόμη, όμως, κι αν κάποιος τολμηρός κατόρθωνε να φτάσει στην κορυφή του, θα δίσταζε να πηδήξει, αφού λόγω ύψους θα έθετε σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητά του.
Μία αξιοζήλευτη ευρωπαϊκή επίδοση: Το 5×5 του θρυλικού Ολυμπιακού
Από τη μεριά της, η ΕΠΣ Πειραιώς έκρινε απαραίτητη την κατασκευή σκαλών σε πιο πολλά σημεία των κερκίδων, ενώ επέμεινε στη δημιουργία ειδικής τέντας, με σκοπό να εξασφαλιστεί η ομαλή είσοδος-έξοδος των διαιτητών στον αγωνιστικό χώρο.
Μέχρι τότε, ο διάδρομος που οδηγούσε στα αποδυτήρια δεν καλυπτόταν, συνεπώς οι οπαδοί μπορούσαν εύκολα να μεταβούν σε αυτόν και να επιτεθούν στον ρέφερι.
Επιπλέον, πρότεινε την κατασκευή σιδερένιων διαδρόμων προ των θυρών, ώστε να πραγματοποιείται ενδελεχής έλεγχος των εισερχομένων, όπως επίσης συνέστησε, για προφανείς λόγους, την προσθήκη κιγκλιδωμάτων μεταξύ των κερκίδων και του αγωνιστικού χώρου.
Τέλος, η ΕΠΣ Πειραιώς επεσήμανε ότι καλό θα ήταν να κατασκευαστούν εκδοτήρια στη μάντρα της βορειοανατολικής πλευράς του γηπέδου, για να εξυπηρετείται πιο άνετα το φίλαθλο κοινό.
Έως εκείνη τη χρονική στιγμή, υπήρχαν μόνο 8 θυρίδες ταμείων απ’ την πλευρά του ηλεκτρικού σιδηροδρομικού σταθμού (σ.σ. στο σημείο που βρίσκονται και σήμερα), οπότε στα ντέρμπι δημιουργείτο τεράστια κοσμοσυρροή.
Ένας εκ των αρμοδίων παραγόντων της Ολυμπιακής Επιτροπής είχε τονίσει ότι ήταν δύσκολο οι παραπάνω προτάσεις να τεθούν σε εφαρμογή άμεσα, λόγω έλλειψης χρημάτων.
Ταυτόχρονα, όμως, είπε ότι το εγχείρημα θα επιτευχθεί πιο εύκολα σε περίπτωση που η Ολυμπιακή Επιτροπή μοιραστεί τα έξοδα με την ΕΠΣ Πειραιώς και τις ομάδες που χρησιμοποιούν το γήπεδο, κάτι που ενδεχομένως κι έγινε.
Ως γνωστόν, ενώ περνούσαν τα χρόνια, το «Γεώργιος Καραϊσκάκης» άρχισε ολοένα και περισσότερο να εξελίσσεται, ώσπου το 2004 μετατράπηκε σε ένα υπερσύγχρονο γήπεδο ευρωπαϊκών προδιαγραφών.