Ο πλέον αμφιλεγόμενος Γερμανός προπονητής σκοτώθηκε στο μοιραίο Concorde του 2000

Ο πλέον αμφιλεγόμενος Γερμανός προπονητής σκοτώθηκε στο μοιραίο Concorde του 2000

Πριν από ακριβώς 17 χρόνια συνετρίβη για πρώτη και τελευταία φορά στα χρονικά ένα Concorde, κατά την απογείωση της πτήσης 4590 της «Air France» από το αεροδρόμιο «Σαρλ ντε Γκολ» του Παρισιού. Το Sport-Retro.gr παραθέτει μία άγνωστη ιστορία αθλητικής απόχρωσης με πρωταγωνιστή έναν εκ των 113 θυμάτων του δυστυχήματος.

Πριν από 17 χρόνια, στις 25 Ιουλίου 2000, συνετρίβη για πρώτη και τελευταία φορά στα χρονικά ένα Concorde, κατά την απογείωση της πτήσης 4590 της «Air France» από το αεροδρόμιο «Σαρλ ντε Γκολ» του Παρισιού.

Οι 100 επιβάτες, τα 9 μέλη του πληρώματος και 4 άνθρωποι που βρίσκονταν στο έδαφος τη στιγμή της πρόσκρουσης έχασαν τη ζωή τους τόσο άδοξα.

Το Sport-Retro.gr παραθέτει μία άγνωστη ιστορία αθλητικής απόχρωσης, η οποία αφορά στο δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα να πέσουν οι τίτλοι τέλους στο υπερηχητικό αεροσκάφος.

Ανάμεσα στα θύματα του μοιραίου Concorde ήταν ο 65χρονος Ρούντολφ «Ρούντι» Φάσναχτ, παλαίμαχος Γερμανός ποδοσφαιριστής και προπονητής.

Γεννήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 1934 στο Νόι-Ουλμ της Βαυαρίας, αγάπησε τη «στρογγυλή θεά» και φόρεσε τη φανέλα 4 ομάδων της χώρας.

Συγκεκριμένα αγωνίστηκε στη Στουτγκάρδη, την Ουλμ, το Ανόβερο και την Μπάγερ Λεβερκούζεν, προτού πάρει την απόφαση να αποσυρθεί σε ηλικία μόλις 31 ετών.

Ως ποδοσφαιριστής δεν έκανε τη διαφορά, εξ ου και η επιθυμία του να υπηρετήσει το άθλημα από το πόστο του προπονητή.

Το διάστημα 1966-1968 κάθισε στον πάγκο της Χόλσταϊν Κίελ, εν συνεχεία σε εκείνον της Βίλινγκεν και την τριετία 1970-1973 σε αυτόν της Ντούισμπουργκ.

Κατά την παρουσία του στην ηγεσία του τεχνικού τιμ, οι «ζέβρες» κατέλαβαν την 7η, τη 14η και τη 10η θέση αντίστοιχα, με συνέπεια να μην καταφέρει να κερδίσει ευρωπαϊκό εισιτήριο.

Ένα από τα highlights, αν όχι το Νο1, της προπονητικής καριέρας του Φάσναχτ ήταν το εντυπωσιακό 3-0 της 22ας Απριλίου 1972 επί της μετέπειτα πρωταθλήτριας και ευρωπαϊκής υπερδύναμης Μπάγερν στο «Βεντάουσταντιον».

Επιπλέον, θα πρέπει να του πιστωθεί το εντός έδρας αήττητο της σεζόν 1970-71 (10 νίκες-7 ισοπαλίες) και η αλλαγή θέσης του μετέπειτα αρχηγού της εθνικής Γερμανίας που κατέκτησε το Κύπελλο Εθνών του 1980.

Ο Μπέρναρντ Ντιτς αγωνιζόταν αρχικά στο αριστερό άκρο της μεσοεπιθετικής γραμμής, αλλά το καλοκαίρι του 1972 ο Φάσναχτ είχε τη φαεινή ιδέα να τον τοποθετήσει στο κέντρο της άμυνας και, φυσικά, να δικαιωθεί στην πορεία.

Ένα άλλο επίτευγμα του αδικοχαμένου προπονητή ήταν η νίκη επί της Μπάγερν με 2-0 τον Ιούνιο του 1971, ένα αποτέλεσμα που χάρισε τον τίτλο στην Γκλάντμπαχ.

Σχολιάζοντας αργότερα την εξαιρετική παράδοση της Ντούισμπουργκ κόντρα στην πρωταθλήτρια Ευρώπης της τριετίας 1974-1976, ο Ντιτς είπε το τρομερό: «Αν η σεζόν είχε 34 εντός έδρας ματς με την Μπάγερν, τότε θα είχαμε κατακτήσει το πρωτάθλημα».

Καθόλου υπερβολικό σχόλιο αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι το διάστημα 1970-1979 οι «ζέβρες» κατέγραψαν 7 νίκες, 1 ισοπαλία κι μόλις 1 ήττα στο «Βεντάουσταντιον».

Όλα τα ωραία, όμως, έχουν ένα τέλος και μία εντός έδρας ήττα με 3-1 από τη νεοφώτιστη Φορτούνα Κολονίας ώθησε τον Φάσναχτ στην παραίτηση στις 19 Οκτωβρίου του 1973.

O βοηθός του Βίλιμπερτ Κρέμερ τον διαδέχθηκε στον πάγκο της Ντούισμπουργκ κι εκείνος λίγους μήνες αργότερα επρόκειτο να δοκιμάσει την τύχη του στην Άιντραχτ του Μπράουνσβαϊγκ.

Τελικά αυτό δεν έμελλε να συμβεί ποτέ, καθώς απομακρύνθηκε λόγω του πάθους του για το αλκοόλ και, μοιραία, η επαγγελματική αναζήτηση συνεχίστηκε από το μηδέν.

Τα επόμενα χρόνια της ζωής του εργάστηκε σε άσημες ομάδες, όπως Aρμίνια Μπίλεφελντ (Δεκέμβριος 1973-Ιούνιος 1974), η Χάιλμπρον (Νοέμβριος 1974-Ιούνιος 1975), η Πρόισεν Μίνστερ (1975-1977), η Τένις Μπορούσια Βερολίνου (Ιούλιος-Δεκέμβριος 1977), η Φορτούνα Κολονίας (1978-1979) και πάλι η Πρόισεν Μίνστερ (Ιανουάριος-Ιούνιος 1981).

Το σήμα κατατεθέν του Ρούντι Φάσναχτ ήταν οι εξοντωτικές προπονήσεις και δεν ήταν λίγοι στη Γερμανία αυτοί που τον χαρακτήριζαν πιο σκληρό κι από τον Βέρνερ Λόραντ.

Δεν έδινε τέλος στα οικογενειακά διπλά αν η ομάδα του δεν έφτανε στη νίκη και, μάλιστα, δεν δίσταζε να παρατά τους παίκτες του στον αγωνιστικό χώρο μέχρι αργά τη νύχτα!

Όταν γίνονταν ασκήσεις φυσικής κατάστασης, οι ποδοσφαιριστές… έφτυναν αίμα, ενώ συνήθιζε να χρησιμοποιεί μπάλες γυμναστικής.

Βέβαια, σύμφωνα με μεταγενέστερες πληροφορίες μερικές φορές ερχόταν, έριχνε μια ματιά και έπαιρνε έναν υπνάκο στον πάγκο την ώρα της προπόνησης!

Η πιο σοκαριστική ενημέρωση, πάντως, ήρθε διά στόματος Χανς-Βέρνερ Μόορς, ενός άσου της Πρόισεν Μίνστερ το διάστημα 1972-1976.

Ο παλαίμαχος παίκτης και μετέπειτα προπονητής αποκάλυψε ότι ο Φάσναχτ του είχε προσφέρει «Captagon», ένα χάπι αποτελούμενο από συνθετική αμφεταμίνη ιδιαίτερα εθιστικό!

«Δοκίμασέ το. Χρειάζεσαι βιταμίνες», φέρεται να είχε πει στον Μόορς η αμφιλεγόμενη αυτή προσωπικότητα του γερμανικού ποδοσφαίρου.

Ύστερα από την εγκατάλειψη των πάγκων, ο Φάσναχτ και η κατά 3 χρόνια μικρότερη σύζυγός του Σίγκριντ, με την οποία απέκτησαν 2 παιδιά και 4 εγγόνια, επικεντρώθηκαν σε επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Συγκεκριμένα διέθεταν 4 καταστήματα πώλησης αρωμάτων στην Κολονία (σε Ντόιτς, Νιπ, Ντέλμπρικ και Γκέσαφτ), ενώ ζούσαν στην περιοχή Χάινριχ Χίνε Βεγκ του Χάνεμπεργκ.

Στις 25 Ιουλίου 2000, ο Ρούντι και η Σίγκριντ επιβιβάστηκαν μαζί με 94 συμπατριώτες τους, 2 Δανούς, 1 Αμερικανό, 1 Aυστριακό και το 9μελές πλήρωμα (8 Γάλλοι-1 Γερμανός) στο Concorde που θα τους μετέφερε από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη.

Η πλειοψηφία των επιβατών επρόκειτο να απολαύσει μία πολυτελέστατη κρουαζιέρα στην Καραϊβική, αντ’ αυτού όμως, στερήθηκε και το πιο πολύτιμο αγαθό: την ίδια τη ζωή.

Η πτήση 4590 της «Air France» κατέπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωση στο ξενοδοχείο «Hotelissimo» της κοινότητας Γκονές στα βορειοανατολικά προάστια του Παρισιού.

Σύμφωνα με το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, το δυστύχημα προκλήθηκε εξαιτίας μεταλλικού ελάσματος που αποκολλήθηκε από ένα αεροπλάνο DC-10 της Continental, το οποίο είχε απογειωθεί νωρίτερα από τον ίδιο διάδρομο.

Το Cοncorde χτύπησε το 43 εκατοστών μήκους έλασμα και, μοιραία, από την πρόσκρουση κατακερματίστηκε ένα ελαστικό των τροχών.

Εν συνεχεία, τμήμα σκληρού ελαστικού τρύπησε τη δεξαμενή καυσίμων με αποτέλεσμα να διαρρεύσει κηροζίνη, η οποία άρπαξε φωτιά και προκάλεσε την έκρηξη.

Τραγικός απολογισμός; Ο θάνατος 113 ανθρώπων, μεταξύ των οποίων ο παλαίμαχος παίκτης-προπονητής της Bundesliga και η σύζυγός του.

Τελευταία Άρθρα

Γράψτε ένα σχόλιο

Το e-mail σας ΔΕΝ δημοσιεύεται

Ακύρωση Απάντησης

Διεθνή